• Ab fab

Fikasugna erfarna makar

Nu går vi med stora steg mot tvåårsjubileet!

Barn, fikor, jobb, husbyggen, pyssel coh partyn

• Svar på tråden Fikasugna erfarna makar
  • Nibla

Ab,
    Det är såååå mysigt med en L utan skena. En helt ny bebis som kan ligga med endast blöja i sängen och gosa med sin mamma och pappa på morgnarna.
    Plus att blöjbyten går i ett huj på nätterna till min stora glädje. Äntligen kan man få tillbaka sin skönhetssömn.

Frujj,
    Vilken skit rent ut sagt! Att man bara kan nå dem skriftligt för att reklamera.

• Carma07

Tjolahopp

Ab: Skönt att förkylningen äntligen släpper. Jag och lilltjejen har också varit snörvliga här hemma. Tror att jag hade feber inatt och fattar inte hur mycket snor det får plats i näsan.

Nibla: Vad härligt att ha blivit av med skenan.

Idag är det min "lediga" dag. Jag ammar och sedan tar maken hand om lilltjejen. Väldigt skönt med sovmorgon, speciellt nu när jag inte varit helt frisk. Och att få pyssla och dona med saker som har blivit liggande under veckan. När jag är hemma med henne är hon vaken mestadels av dagen. Idag när maken pysslar om henne sover hon som en stock.

Linum: Måste vara skönt att få komma tillbaka till jobbet.

• Linum

Carma: Det var en smart idé det där med "me-time" på söndagar. Måste vara skönt att få rå om sig själv och inte bara vara mamma/mjölkko hela tiden Det beror ju iofs på hur man är som person, men jag ska definitivt ta tillvara det tipset och komma ihåg tills man själv står där!

Nu bakas det kladdkaka med mintglasyr i det kallebäckska köket (till jobbet imorgon). Måste ju göra mig poppis igen *fnissar*

• Bauti

Hej på er.

Jag slank i på denna sidan (fråga mig inte varför). Slog in mitt namn och makens namn. Om vi fick en pojke skulle han heta Torleif *aaagggghhhhh*
    www.svenskanamn.se/

Hoppas ni fruntimmer har haft en skön helg trots bråk med 3 och nästäppor

• FruTez

Hej tjejer!

Frujj: Har du kollat med konsumentverket (eller va de kallas?) Några rättigheter måste man ju ha när de inte levererar som de ska.

Carma: Krya på dig!

Nibla: Skönt att bli av med skenan så tösen får fritt mys-spelrum med er!

Linum: Mmmm.... kladdkaka... mintglasyr!

Jag tänkte göra lite kladdkakemuffins på fredag, så vi har något gott att smaska på mellan soff och kartonglyften!

Tänk... vi flyttar in i huset på lördag...
    *nervöst, roligt, pirrigt, spännande*

• Ab fab

fruT- glöm inte att lägga ut bilder på bloggen. Nyfiken på hur det kommer att se ut.

bauti- vad gör du i veckan. Kan vi synas för tygöverlämning?

• Frujj

Hej
    jag är sketförbannad!!! Har ringt 3 för att kolla om det hänt nåt med min reklamation, jodå de hade fått mitt brev för en vecka sen. När vi ringde så sa de ju att om de hade mkt att göra så kunde det ta en vecka. Killen som svarade idag sa att om de har lite att göra så hör de av sig om ungefär 3 veckor, om de har mycket, vilket de har nu, så tar det 4 veckor. Blev skitsur och sa till honom (stackarn kan ju inte han hjälpa men ändå) att det inte är acceptabelt att vara utan mobilen i 4-6 veckor för nåt som uppenbarligen de har orsakat! Sen fick han lite mer skit i örat men det kan dom gott få höra!! Aldrig mera 3!! Frågade om jag skulle behöva skaffa ett abbonemang hos konkurrenter för att de inte kunde få ordning på sina grejor. MOrr!!!!

Tezz: Jag har ringt konsument gbg, (Tack Linum!) men ska ringa igen!!

Linum: Lustigt, pratade med en fd arbetskompis igår o hennes grannes son heter ditt nick... Kollade på scb.se sen och han är den enda i Sverige som heter det!
    Och så du då såklart!

• Frujj

Puh... nu har jag ringt..o det var så mycket så jag måste sortera lite i min hjärna.

• Carma07

Hejsan

Frujj: Vilket besvär med 3. Trist när de inte kan hålla kundservice även åt reklamationer. Hoppas det löser sig snart.

Bauti: Vi har visst valt fel namn. Tydligen ska hon heta Eva istället.

Fortfarande förkyld och sjuk. Urtrist. Jag som hade sett fram emot en ev bebisträff med Nibla och Frujj. Men det får nog vänta lite nu. Vill ju inte smitta ner era små bebisar.

• Bauti

Carma
    Eva är ju helt ok. Men jag tycker inte att Torlif är det
    *hihihihi*
    Hoppas du kryar på dig.

Abbe
    Ja, det får vi ordna. Frågan är bara NÄR???? Kanske du kan posta det till mig?

Svar på tråden Fikasugna erfarna makar