Kattpoet skrev 2010-02-19 10:33:09 följande:
Min mor har jobbat in Svenska Kyrkan, min familj är full av Präster, gissa om det är svårt att inte vara
kristen.Snälla respektera kyrkorummet som det relgiösa obejkt det är, det finns massor med ruiner och gamla kyrkorum som inte längre är under Svenska kyrkans kontroll eller är helga mark, använd en av dem.Ingen av er skulle väl gå in i en synagoga och kräva en kristen vigsel?Tron är en stark sak, den bär människor, den hjälper människor och den startar
krig.Om ni inte vill följa de satta reglerna gå någon annanstans, respektera folks tro och tradtioner.
Men snälla du, ingen av oss här har skrivit att vi ska bryta mot reglerna i kyrkan. Allt började med att jag undrade om det var fler som skulle gå in med sin far, eller hur vanligt det är att få ett nej på den frågan. Sen har nästan allt helt plötsligt blivit omvänt till att vi är flera brudar som "tänker göra precis hur vi vill". Jag tänker fråga våran präst om det är ok, får jag ett nej så är det inte mer än så.
Jag skrev att jag inte skulle skriva mer här, men kunde inte låta bli nu. Hoppas att alla förstår vad jag menade med min tråd, så slipper vi fler missförstånd.