Andreas flicka skrev 2010-02-21 13:05:23 följande:
Jag har varit på ganska många bröllop men aldrig sett en brudöverlämning, eller vad man nu ska kalla det. Iofs har jag ju aldrig varit på bröllop i USA. I Grekland träffas man utanför kyrkan och går in tillsammas. Där sker iofs en viss typ av brudöverlämning enligt följande.Brudgummen väntar utanför kyrkan med hela sin släkt och med buketten. Efter ett tag kommer bruden med hela sin släkt (gäster som inte är så nära står liksom vid sidan av, hon ställer sig nedanför trappan (om det finns en trappa) eller utanför kyrkomuren. Varpå brudparet börjar förhandla med varandra om vem som ska komma gå fram till till vem först. Typ: du får komma fram till mig, nej, du får komma och hämta mig... Det slutar med att man möts på mitten, hon får buketten de kysser varandra och går in i kyrkan. Väldigt roligt är det att titta på och lite synd att jag inte får vara med om det själv .
Hahaha, så har vi också det i Libanon, pappa följer med mig hemifrån och fram till kyrkans port/trappa och sen kommer min blivande och fortsätter därifrån och in i kyrkan