Chicita skrev 2011-02-02 18:00:38 följande:
Jag ska gå till altaret med min far.
Varför?
För att jag vill det.
Jag och min far har inte haft ett bra förhållande till varandra sen han och mamma skilde sig när jag var 4 år.
Efter att jag träffat min M2B för 8 år sedan så började dock pappa tina upp lite. Eller så vaknade han till när hans nya kvinna (inte den han lämnade mamma för) blev mormor. Och han insåg att hans enda chans att bli morfar var om JAG fick barn och ville ha honom i mitt liv då...
Nu har vi ett bra förhållande och därför vill jag att han är en så stor del av MIN dag som han kan vara.
Därför går jag fram till altaret med honom vid min sida.
Min M2B ville gärna få göra den amerikanska varianten och lyfta min slöja också. Och då är det ju bra om han får stå där framme vid altaret och längta lite också
Vi gör som VI vill.
Skit i traditioner och vad saker betyder... Vi har VÅR anledning att välja den här varianten.
Men jag tycker inte att det är fel att gå in tillsamans som par. Det är också vackert.
Även när bruden går in själv med sina tärnor och mannen väntar vid altaret tycker jag också är fint.
Är det baar när det gäller ditt bröllop eller är det din inställning til livet i allmänhet att man som människa inte behöver reflektera över hur sina egna handlingar kan påverka andra människor och sin omgivning?